سازمان ملل: هر روز ۳۷ کودک فلسطینی مادر خود را از دست می‌دهند چهار موشک به مرکز نظامی اشغالگران در مزارع اشغالی شبعا شلیک شد گانتس: تا این لحظه پاسخ رسمی درباره توافق تبادل دریافت نکرده‌ایم ملاقات امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در گامبیا قرار گرفتن نام زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه آخرین خبرها از توافق حماس و رژیم صهیونیستی برای آتش‌بس در غزه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) سفیر ایران در عراق: بسیاری از مقامات برای عملیات «وعده صادق» به ما تبریک گفتند ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد آیت‌الله علم‌الهدی: امامت سیاسی، دلیل نفرت دشمنان اهل بیت (ع) بود | ضرورت واکاوی فلسفه مظلومیت ائمه اطهار (ع) تصاویری از ویرانی بندر غزه در نتیجه بمباران اشغالگران اهانت دوباره به قرآن کریم در سوئد وزیر خارجه آمریکا: منتظر موافقت حماس با آتش‌بس هستیم اردوغان: هدف ما از توقف تجارت با اسرائیل، مجبور کردن نتانیاهو به آتش بس است فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرز‌های جنوبی سیستان و بلوچستان بازدید کرد سپاه از بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم خبرداد حماس: از خواسته‌های اساسی خود کوتاه نخواهیم آمد | هیات حماس به قاهره می رود لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران نخست وزیر سابق اسرائیل: ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد «یحیی سنوار» با رهبران گروه‌های فلسطینی در خارج در تماس است اعتراض رژیم صهیونیستی به سفر رئیس سیا به قاهره واکنش اسرائیل به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری
سرخط خبرها

پاسخ متقابل روسیه به آلمان | ۴۰ دیپلمات آلمانی باید خاک روسیه را ترک کنند

  • کد خبر: ۱۰۶۱۳۴
  • ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵
پاسخ متقابل روسیه به آلمان | ۴۰ دیپلمات آلمانی باید خاک روسیه را ترک کنند
وزارت امور خارجه روسیه خبر داد که با احضار سفیر آلمان در مسکو، به وی اعلام شد که ۴۰ دیپلمات این کشور عنصر نامطلوب شناخته شده و باید خاک روسیه را ترک کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که مسکو تصمیم گرفته تا ۴۰ دیپلمات آلمانی را در اقدامی متقابل، عنصر نامطلوب توصیف کند.

وزارت امور خارجه روسیه اشاره کرد که روز دوشنبه سفیر آلمان در روسیه را فراخواهنده تا اعتراض خود به اخراج ۴۰ دیپلمات روس از آلمان را اعلام کند.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: «سفیر آلمان یادداشتی را دریافت کرد که طی آن ۴۰ کارمند هیئت‌های دیپلماتیک آلمان در روسیه در واکنشی متقارن به تصمیم پیشین دولت آلمان، عنصر نامطلوب در نظر گرفته شده‌اند».

در ماه آوریل بود که «آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان خبر داد که تعداد قابل توجهی از دیپلمات‌های روس در واکنش به آن چیزی که وی بی‌رحمی باور نکردنی نیرو‌های مسلح روسیه در شهر بوچا و سرتاسر اوکراین توصیف کرده، اخراج خواهند شد.

وزارت امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه گذشته نیز دستور اخراج ده‌ها دیپلمات اروپایی از این کشور را صادر کرد که طی آن ۲۱ دیپلمات بلژیکی، ۱۵ دیپلمات هلندی و ۴ دیپلمات اتریشی از روسیه اخراج شدند.

 پارلمان اروپا نیز اخیرا ورود دیپلمات‌ها و مقامات روسیه و بلاروس به مقر این نهاد را ممنوع کرده است. ریاست پارلمان اروپا در بیانیه‌ای ادعا کرده بود: «در منزلگاه دموکراسی برای کسانی که به‌دنبال نابودی نظم دموکراتیک هستند جایی وجود ندارد». کشور‌های اروپای طی سال‌های گذشته نیز با بهانه‌های متفاوت و به تبعیت از واشنگتن بار‌ها دست به اخراج دیپلمات‌های روس زده بودند.

 وزارت خارجه روسیه تاکید کرده است که مسکو این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که پس از اخراج دیپلمات‌های روسی توسط کشور‌های اروپایی، این اقدام را تلافی کند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->